feb

Zeelandia och Culinar inleder samarbete

För att ännu bättre kunna tillföra nya produkter och koncept i syfte att vidareutveckla den svenska bageribranschen, har Zeelandia AB och Lyckeby Culinar AB inlett ett strategiskt samarbete.

Logo_horizontal aub_yellowBåda företagen ser fram emot att kunna tillföra nya produkter och lösningar inom områdena smak, textur, funktion och hälsa till bagerisektorn.

Samarbetet startar i januari 2015 och nyheter kommer att börja presenteras för marknaden successivt under första halvåret.

– Zeelandias kontaktnät och ingående kunskaper om bageriers verksamhet och behov, tillsammans med Culinars expertis inom smak och textur, skapar ypperliga förutsättningar att driva på utvecklingen av den svenska bagerimarknaden, bättre tillgodose bageriernas behov och tillföra värde, enligt Mats Agblad, vd på Zeelandia.

Produkter, ingredienser och koncept kommer att marknadsföras och säljas via Zeelandias organisation. Culinar stödjer med kompetens om bageriapplikation och specialkunskap om smak, stärkelser och fibrer.

– För Culinar innebär samarbetet med Zeelandia en stärkt närvaro på bagerimarknaden, såväl hos hantverksbagerier som hos leveransbagerier, butiksbagerier och industribagerier.

– Zeelandia har ett gott renommé bland alla typer av bagerier i Sverige och vårt samarbete innebär att Culinar tar ett viktigt och stort steg in i branschen, säger Martin Olsson, ansvarig för bagerisegmentet på Culinar.

Kontakt: Martin Olsson

← Tillbaka till nyheter